Tu hľadaj...
HORE
Joga návod

3 nevšedné rady, ktoré pozdvihnú vašu jogovú prax

žena na podložke cvičí pokročilú asánu na rukách s oporou steny
843 Views

Pri cvičení jogy je dôležité mať na pamäti niektoré menej typické, no dôležité stránky jogovej praxe. Tu sú tri veci, na ktoré by ste počas cvičenia jogy nemali zabúdať a ktoré vás možno doteraz ani nenapadli.

1. Sústreďte sa na vnútorný zážitok

žena na podložke v jogovom štúdiu sedí so spojenými dlaňami pred srdcom

Vaša jogova prax by mala byť rovnako o pohybe navonok ako aj o pohybe vo vašom vnútri. Sústreďte sa na vnútorný zážitok, ktorý prichádza, keď sa prepojí telo, dych a myseľ. Byť prítomný v každom okamihu a vnímať, čo sa deje vo vašom vnútri je kľúčové pre pozdvihnutie vašej jogovej praxe.

Ak máte na začiatku cvičenia problém zasústrediť sa, doporučujem vám začať svoju jogovú prax dlhším venovaním hlbokým nádychom a výdychom. V tomto mojom 10 minútovom videu sa venujeme len dýchaniu.

2. Zahoďte strach a experimentujte

žena na podložke cvičí pokročilú asánu v záklone

Joga je o objavovaní a skúšaní nových vecí. Nebojte sa experimentovať s rôznymi asánami, nebojte sa hľadať svoje hranice a objavovať nové možnosti. Vzdajte sa však očakávaní a vyzvite samých seba na rast a rozvoj v rámci svojej jogovej praxe.

Viete, niekedy to, čomu sa v joge najviac vyhýbame môže priniesť najväčšie pokroky.

Vo svojich joga lekciách neustále experimentujem. Baví ma to, pretože vďaka tomu som vždy objavila nové spôsoby ako sa moje telo dokáže hýbať, preto sú tieto lekcie skôr vhodné pre stredne pokročilých, ktorí cvičia jogu pravidelne.

Tu je pár online joga lekcií, v ktorých skúšame netradičné pozície (ale na mojej stránke je ich oveľa viac)

Joga s úsmevom (táto lekcia je dostupná zadarmo, ale s reklamou aj na mojom youtube kanáli – TU)

Power joga: členky a nohy

Nízka vrana

3. Pripomínajte si zmysel jogy

žena na podložke v jogovom štúdiu sedí v prekríženom sede so zatvorenými očami

Cvičenie jogy nie je len fyzická aktivita, ale aj cesta ku vnútornej transformácii a sebarealizácii. Pripomínajte si, že joga je prostriedkom na dosiahnutie vnútorného pokoja, rovnováhy a harmónie. Ak ste počas cvičenia jogy viac frustrovaný ako uvoľnený, uvedomte si, že každá asána a dychová technika má hlbší zmysel a vedie k celistvému blahu tela, mysle a ducha.

Zapamätajte si tieto nevšedné rady a pokúste sa ich zakaždým zaradiť do svojej praxe. Sústredenie sa na vnútorný zážitok, odvaha experimentovať a pripomínanie si zmyslu jogy vám pomôžu preniknúť hlbšie do jogovej praxe a dosiahnuť účinky nielen na fyzickej úrovni, ale aj na hlbších úrovniach vašeho bytia.

Miesto pre jogu | Blog

«

»

Zanechaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Follow Me on Instagram